چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ مشتریان جهانی Red Hat در زمینه فناوری: مشتریان بر دگرگونی دیجیتالی، ابر و DevOps تمرکز دارند

اخبار, رایانش ابری

۱۳۹۵/۱۱/۲۱

در حالی که سال ۲۰۱۶ به پایان می‌رسد و چشم به سال جدید دوخته‌ایم، مشتاق شنیدن اخبار جدید از مشتریان Red Hat در مورد نقشه‌هایشان برای سال ۲۰۱۷ هستیم که شامل ابتکارات سطح بالایشان، استراتژی استقرار ابر و طرح‌هایشان برای فناوری‌های مبتکرانه است. برای جمع‌آوری این چشم‌اندازها، ۲۶۸ مشتری Red Hat در ۶ صنعت و ۱۳ کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند. پاسخ‌دهندگان از سراسر جهان بوده و شامل طیف گسترده‌ای از۵۰۰ سازمان، شرکت‌های بزرگ و فورچون ۵۰۰ تا تجارت‌های کوچک بودند.

مطالعه سال گذشته نشان‌دهنده افزایش تمرکز استراتژیک در برخی نواحی (ابر خصوصی، DevOps، کلان داده، موبایل و IoT) و نیاز قابل پیش‌بینی به فناوری اطلاعات برای انجام کار با هزینه کمتر را تقویت کرد. چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ مشتریان جهانی Red Hat بر اساس این نتایج استوار شده و تغییر ذهن پاسخ‌دهندگان بوسیله توانایی‌های دیجیتال برای ساخت مدل‌های جدید تجارت، خدمات و یا محصولات و با دربرگرفتن فرهنگ و پردازش تغییرات مورد نیاز جهت انجام موفق آن را، مورد تأکید قرار می‌دهد.

در اینجا آنچه که از چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ مشتریان جهانی Red Hat یاد آموختیم را می‌بینید:

دگرگونی دیجیتال واقعی است. اکثر پاسخ‌دهندگان در سفری برای دگرگونی دیجیتال به سر می‌برند و سعی دارند که سرمایه‌های خود را به زیرساخت‌ها و برنامه‌های مدرن تغییر دهند. اکثریت فکر حرکت به سمت یک تجارت جدید و یا معرفی کالاها و خدمات جدید که به پروژه‌های دگرگونی دیجیتال در ۱۲ ماه کمک کند را دارند (37%) و یا در حال حاضر استراتژی‌شان را گسترش می‌دهند (33%).

چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ مشتریان جهانی Red Hat در زمینه فناوری

۲۰۱۷ سال ابر است. از آنجایی که اکثریت پاسخ‌دهندگان (70%) اظهار کردند که سرمایه خود را در ۲۰۱۷ روی زیر ساخت ابر متمرکز می‌کنند، اعتیاد به ابر می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. در حالیکه سرمایه‌گذاری برای زیر ساخت ابر یک اولویت آشکار در ۲۰۱۷ است، امنیت (50% پاسخ‌دهندگان آن را به عنوان اولویت بالا در فناوری اطلاعات ذکر کردند) و مدیریت (48%) به عنوان سرمایه‌گذاری کلیدی برای تحت کنترل گرفتن همه چیز باقی می‌ماند.

چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ مشتریان جهانی Red Hat در زمینه فناوری

برخلاف این طرح‌ها، استراتژی سراسری ابر به عنوان یک چالش باقی می‌ماند. استراتژی ابر به عنوان بزرگترین چالش قابل انتظار در سال ۲۰۱۷ بدل می‌گردد. (52% پاسخ‌دهندگان عنوان کردند). سایر چالش‌های مهم شامل نیاز به ساخت سریعتر برنامه‌های جدید (42%)، بهینه‌سازی و مدرن‌سازی فناوری اطلاعات موجود (39%) و امنیت (38%) است.

چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ مشتریان جهانی Red Hat در زمینه فناوری

استراتژی‌های خصوصی، ترکیبی و چند ابری مرکز توجه هستند. نتایج بررسی‌ها به ما نشان داد که یک درصد فزاینده از مشتریان Red Hat مورد مطالعه، استراتژی‌های ابر خود در ۱۲ ماه‌گذشته را دریافتند و استراتژی‌هایی که دارند انتخاب می‌کنند عمدتاً ابر خصوصی و خود مدیریتی (38%) و ترکیبی (30%) بوده است. ۱۶ درصد (16%) پاسخ‌دهندگان گزارش کردند که هنوز در حال گسترش استراتژی زیرساخت ابر خود هستند (زیر 10% در سال ۲۰۱۶). تنها 3% پاسخ‌دهندگان اظهار نمودند که سازمان‌هایشان یک استراتژی ابر عمومی خواهد داشت.

چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ مشتریان جهانی Red Hat در زمینه فناوری

استراتژِی‌های چند ابری داغ هستند. گرچه زمانی ابر ترکیبی یک واقعیت بود، اکنون پاسخ‌دهندگان فراتر از هماهنگی ترکیبی می‌روند تا با استفاده از استراتژی‌های چند ابری برای برنامه‌های خود، قابلیت حمل را برای حجم کاری خود به کار گیرند. بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان اکنون در حال استفاده آن بوده و یا برنامه‌ریزی می‌کنند که برنامه‌های خود را به دو و یا چند ابر گسترش داده تا انعطاف را چاشنی کار کنند. 30% پاسخ‌دهندگان گزارش کردند که سازمان‌هایشان در حال حاضر یک استراتژی چند ابری را به کار گرفته و 29% دیگر فکر استفاده از آن را در آینده دارند.

چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ مشتریان جهانی Red Hat در زمینه فناوری

فرآیندهای توسعه DevOps و چابک از اولویت‌های برجسته برای پاسخ‌دهندگان به منظور دستیابی نوآوری با سرعت بالاتر هستند. DevOps (37%) و چابک (37%) حوزه‌های سطح بالای فرهنگی و تغییر پردازشی بوده که این مشتریان امید دارند در سال ۲۰۱۷ بر آن‌ها متمرکز کنند.

برای فناوری اطلاعات موجود (زیرساخت‌ها و برنامه‌های سنتی)، پاسخ‌دهندگان متمرکز بر انتقال بیشتر با هزینه کمتر باقی مانده‌اند. در حالیکه هنوز هزینه یک فشار بزرگ محسوب می‌شود (63% پاسخ‌دهندگان کاهش هزینه‌ها را به عنوان یک هدف والا مشخص می‌کنند) پاسخ‌دهندگان در حال کارند تا انتقال خدمات را سرعت دهند (60%)، عملکرد را بهبود ببخشند (53%) و قابلیت‌های سلف سرویس بیشتری را اضافه کنند (49%)، این امر به اتصال برنامه‌های سنتی و مدرن کمک می‌کند.

چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ مشتریان جهانی Red Hat در زمینه فناوری

درحالیکه که نتایج را مرور می‌کردیم، تعدادی از نکات کلیدی باعث تعجبمان گردید:

پاسخ‌دهندگان امیدوارند که سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات سنتی (میراث قبل) را طی دو سال از 79% امروز به 21% برسانند. گرچه ممکن است این هدفی باشد که سازمان‌ها برای گسترش و توسعه برنامه‌های مدرن به آن می‌نگرند، اعتقاد داریم که تعداد کمی از شرکت‌ها قادر به حرکت با این سرعت در عرض ۲۴ ماه باشند. گرچه شاید پاسخ‌دهندگان خوشبین امیدوارند که سرمایه‌های هنگفت خود را در جهت بهینه‌سازی فناوری اطلاعات موجود از 79% امروز به تنها 21% در عرض دوسال تقلیل داده و سرمایه‌های خود را صرف توسعه و گسترش برنامه‌های مدرن کنند. توجه داشته باشید که پاسخ‌دهندگان این فکر را در سر دارند که سرمایه سنگینی را در ذخیره‌سازی مبتنی بر نرم‌افزار نگه‌دارند.

قریب به 10% پاسخ‌دهندگان گزارش کردند که فعلاً هیچ برنامه‌ای برای طرح‌های دگرگونی دیجیتالی ندارند. در صنایع، خدمات دیجیتال و روش‌های جدید مدل‌های تجارت چالش برانگیز بوده و این مسئله قدری جای تعجب دارد.

تطابق و امنیت همچنان به عنوان یکی از ۵ چالش مهم در حوزه سرمایه‌گذاری و کانون توجه محسوب شده اما اولویت اول نیست. به عقیده ما علت این امر این است که شرکت‌ها می‌دانند که نمی‌توانند این سرمایه‌ها را متوقف کنند، اما همچنین باید بیشتر در مورد نوآوری، زیرساخت‌های جدید ابر و برنامه‌ها و فناوری‌های مدرن فکر کنند.

فناوری اطلاعات در سایه، به علت تمام شور و اشتیاقش، ظاهراً تنها به نگرانی‌ای در گذشته بدل شده است: عقیده ما این است که این مسئله با اهداف دگرگونی دیجیتال که همان رساندن فناوری اطلاعات و تجارت به یکدیگر است، در یک سو قرار می‌گیرد.

یک اینفوگرافی بر نتایج چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ مشتریان جهانی Red Hat را در کنار هم قرار داده است:

چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ مشتریان جهانی Red Hat در زمینه فناوری

روش تحقیق

Red Hat مطالعه آنلاینی را با استفاده از صحت‌سنجی فناوری در سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۶ بر روی جمعی از مشتریان Red Hat انجام داده است تا در مورد اولویت‌های فناوری و بینش‌هایشان در سال ۲۰۱۷ بیشتر بداند.

پاسخ‌دهندگان از کانادا، فرانسه، آلمان، هند، اسراییل، مالزی، مکزیک، لهستان، سنگاپور، سوییس، ترکیه، انگلستان و ایلات متحده بوده‌اند. بیشترین درصد پاسخ‌دهندگان از ۵۰۰ سازمان جهانی بوده (67.9%) و باقی آن‌ها از شرکت‌های بزرگ (با بیش از 5000 کارمند) (26.9%)، فرچون ۵۰۰ (4.5%) و تجارت‌های کوچک (0.7%) بوده است. پاسخ‌دهندگان از تجارت‌هایی شامل: بانکداری (34.3%)، خدمات مخابراتی (32.5%)، خدمات مالی (20.5%)، تجهیزات ارتباطات راه دور (8.2%)، بهداشت و درمان (3%) و خرده‌فروشی (1.5%) بودند.

سابسکرایب
به من اطلاع بده
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام کامنت ها