درون شرکت WalmartLabs و هسته‌ی مرکزی‌اش OpenStack چه می‌گذرد؟

اخبار, اوپن استک, رایانش ابری

۱۳۹۵/۱۱/۲۰

سین رابرتز، رئیس مدیریت فنی شرکت WalmartLabs، برنامه‌ی بعدی گروهش را به اشتراک می‌گذارد.

احتمالاً مطلع هستید که شرکت Wal-Mart یازده هزار فروشگاه در 28 کشور در سراسر دنیا دارد. گروه کوچکی که به خرده‌فروشان کلان کمک می‌کنند تا همه‌چیز، از موز گرفته تا الیاف را بفروشند، و خود را وقف توسعه‌ی چابک کرده‌اند.

شرکت WalmartLabs در سال 2011 برای پشتیبانی قدرتمند از بازدیدکنندگان وب‌سایت walmart.com که ماهانه 80 میلیون نفر هستند تأسیس شد. شرکت WalmartLabs 3600 نفر را استخدام کرده و با روش توسعه‌ی نرم‌افزار چابک و پاداش‌هایی بر اساس شایستگی، به رشد خود ادامه می‌دهد. حرکت کردن به سمت برنامه‌های کامپیوتری متن باز، با استفاده از OpenStack و سرویس اختصاصی OneOps شرکت Wal-Mart که یک سرویس ابری و پلتفرمی جهت مدیریت چرخه‌ی حیات برنامه‌های کاربردی است، بخشی از نقشه افرادی است که در آن کار می‌کنند. در گردهمایی اخیر OpenStack Days Silicon Valley ، سین رابرتز، رئیس مدیریت فنی شرکت WalmartLabs برنامه‌ی بعدی گروهش را به اشتراک می‌گذارد.

رابرتز می‌گوید: «در شرکت WalmartLabs، ما در حال تبدیل تجربه‌ی توسعه‌دهنده به تجربه‌ی توسعه‌دهنده‌ای قوی هستیم»، فردی که از سال 2012 یکی از اعضای انجمن OpenStack است و همچنین به عنوان عضو هیئت‌مدیره خدمت‌رسانی کرده و در حال حاضر سخنگوی OpenStack است.

گروه  به منظور قدرتمندتر ساختن جامعه OpenStack و متن باز در حال افزایش سهم همکاری ماهانه‌ی خود با آنان است. OpenStack بواسطه‌ی مشارکت کاربران نهایی خود در توسعه آن بهتر و بهتر می‌شود، شرکت Wal-Mart نیز قصد دارد این مسیر را ادامه دهد.

تبدیل شرکت Wal-Mart به شرکت تکنولوژی چابک، تغییرات اساسی را ایجاد کرده است. این شرکت OpenStack را روی بیش از ۱۷۰،۰۰۰ هسته رایانشی اجرا می‌کند، که ماهانه بیش از 100،۰۰۰ ترمیم اتوماتیک OneOps و بیش از ۱۰۰۰ رویدادی که به صورت اتوماتیک جایگزین می‌شوند و بیش از 40،۰۰۰ استقرار OneOps اجرا می‌شود– که تمام این موارد از بیشتر از 60 محصول متن باز استفاده می‌کنند.

رابرتز افزود: «برنامه‌های متن باز، اگرچه مهم هستند، تنها بخشی از کارند،» «برای اینکه یک شرکت تکنولوژی چابک باشید، بایستی سریعاً به تغییرات واکنش نشان دهید.»

شرکت Walmart با استفاده از تکنولوژی برنامه‌های متن باز مانند OpenStack و OneOps، هزینه‌ی پیش‌بردن تجارت خود را در قالبی چابک کاهش داده و این تکنولوژی‌ها به شرکت اجازه داده تا نرم‌افزارهای توسعه‌یافته‌اش را تقویت کند. سپس آن‌ها می‌توانند تغییرات را آزمایش کنند، با همکاران خود بر روی تغییرات کار کنند و سریعاً تغییرات را در محصولات گسترش دهند.

رابرتز می‌گوید: «شرکت Walmart به توسعه‌ی نرم‌افزار چابک می‌پردازد،» «با پروژه‌ی OneOps که برنامه‌اش متن باز است و انتقال‌دهنده‌ی مداوم فرآیند است، قادر هستیم نرم‌افزارهایی بسازیم که خود را ترمیم می‌کنند.»

شرکت WalmartLabs در چرخه‌ی توسعه‌اش، الگویی از هر نرم‌افزار ساخته است که چگونگی گسترش یافتن نرم‌افزار، نحوه‌ی خراب شدن و نحوه‌ی ترمیم شدن بعد از خرابی‌ها را نشان می‌دهد. این الگو همراه با آزمایشاتی که ساخته شدند، تبدیل به زیرساخت توسعه‌ی نرم‌افزار اتوماتیک شد تا بتوان مطمئن شد که برنامه قبل از اینکه به محصول اعمال شود مجموعه‌ی بزرگ‌تر برنامه‌های استفاده‌شده‌ی موجود را خراب نمی‌کند.

 همچنین رابرتز افزود: «شما فقط می‌توانید برای گرفتن نتیجه‌ی دلخواه تلاش کنید،» «میزان گسترش محصولاتتان به چابکی توسعه‌ی نرم‌افزارتان خواهد بود.»

همچنین گروه WalmartLabs در حال بررسی این ایده است که OneOps را به یکی از پروژه‌های OpenStack تبدیل کند تا ویژگی‌های چرخه‌ی حیات و خودکارسازی برنامه‌های کاربردی را به OpenStack اضافه کند. تیم، گروهی از کاربران را ملاقات خواهند کرد تا درباره‌ی بازخورد کاربر بحث کنند.

طبق دیدگاه رابرتز، Wal-Mart و OpenStack به کار بر اساس شایستگی پاداش می‌دهند، که اجازه می‌دهد بهترین کار به اوج برسد. شرکت WalmartLabs به عنوان بخشی برای افزایش نرخ نوآوری هم در پروژه‌ی OneOps و هم در انجمن بزرگ‌تر توسعه‌دهنگان OpenStack، به همکاری با انجمن‌های مرتبط با برنامه‌های متن باز ادامه می‌دهد. علاوه بر باقی ماندن به عنوان یک پروژه‌ی عمومی در GitHub، غول خرده‌فروشی به ملاقات کردن با گروه‌های کاربران OpenStack با هدف تلاش برای بازگشت به جامعه ادامه خواهد داد.

سابسکرایب
به من اطلاع بده
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده تمام کامنت ها